Facebook reaguje na koronavírus: bude mazať hoaxy a čierny biznis

Koronavírus sa dotkol aj Facebooku. Bude mazať klamstvá a čierny biznis. Svetovej zdravotníckej organizácii (WHO) poskytol neobmedzenú reklamu.

O týchto opatreniach informoval cez status šéf Facebooku, Mark Zuckerberg. Spomenul aj tých, ktorí túto epidémiu využívajú vo svoj prospech a profitujú z núdzovej situácie. Sociálna sieť zakáže reklamy na produkty, ktoré odkazujú na koronavírus s cieľom vyvolania paniky alebo naznačujú, že ich výrobky zaručujú vyliečenie. Zakázané budú reklamy napríklad na respirátori, ktoré tvrdia, že sú jedinečné, ktoré zabránia šíreniu vírusu, taktiež ak reklama tvrdí, že sú jediné, ktoré sú k dispozícii.


Facebook využíva aj nedávno spustený program Fact-checker. Začína odstraňovať obsah s konšpiračnými tvrdeniami, ktoré boli označené svetovými zdravotníckymi organizáciami a miestnymi zdravotníckymi orgánmi za nepravdivé a ktoré by mohli poškodiť ľudí, ktorí informácii uverili.


Sociálna sieť začala podporovať overené informácie od zdrojov, ako sú svetové zdravotnícke organizácie a miestne zdravotnícke orgány. Svetovej zdravotníckej organizácii (WHO) a ďalším organizáciám, ktoré robia vzdelávaciu osvetu ponúkla sociálna sieť reklamu zdarma.


Ľuďom, ktorí budú hľadať informácie o víruse sa bude zobrazovať v hornej časti noviniek oficiálne informácie o nákaze. Táto informácia bude dostupná na Facebooku aj na Instagrame. V prípade hľadania slova “coronavirus”, sa zobrazí odkaz, ktorý vás presmeruje na informácie od WHO. Facebook podľa Zuckerberga spolupracuje aj s ďalšími organizáciami ako sú UNICEF a CDC a s národnými ministerstvami zdravotníctva. Slovenským používateľom sa v novinkách začal objavovať odkaz na stránku Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky.